Vaak gestelde vragen

Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben we een aantal veel en vaak gestelde vragen voor u verzameld. Deze hebben we voor u onderverdeeld in verschillende categorieën:
– Product vragen
– Website en Administratie
– Verzenden en Retour

Mocht uw vraag er toch niet tussen staan, neem dan gerust even contact. met ons op.

 

Product vragen

Kan ik zo overstappen op Lankester?

Dat is volledig afhankelijk van wat u nu voert. Gaat u van een krokante brok naar een krokante brok, dat is de meest éénvoudige manier. meng het restant oude brok met de nieuwe brok en binnen enkele dagen bent u volledig en vrijwel altijd probleemloos over. 

Voor alle andere overgangen verwijs ik u graag naar ons blog hierover, hier wordt duidelijk stapsgewijs uitgelegd hoe dit het makkelijkst kan.

Welke Lankester brok is het meest geschikt voor mijn hond?

Welke variant het best bij uw hond past, hangt van een aantal factoren af. We hebben een indeling gemaakt die uw keuze wellicht iets vereenvoudigt.

Voor actieve, werkende en/of sporthonden honden is er de Lankester Energy Rund 26-16, de Lankester Premium Special Power Kip 24-20, de Lankester Super Premium Performance 30-20 of de Lankester High Energy Varken Rund 27-16. Ook honden die altijd buiten zijn kunnen wel wat extra’s gebruiken. Daarnaast kun je deze varianten goed inzetten als jouw hond moeilijk op gewicht kan komen (te licht is).

Voor honden met een gevoeligheid voor graan of rund is de lam & rijst Lankester Super Premium maintenance 25-13 of de geperste brok Lankester Active Kip Varken Rund 25-14 een goede keuze. 

Voor oudere en/of gevoelige honden is de zalmvariant Lankester Zalm Kip 26-11 een goede keuze. Dit voer is gemaakt van basis van kip en zalm. Een brok die licht verteerbaar is. 

Voor opgroeiende honden tot zo’n tien maanden is de Lankester Premium Puppy Kip 28-18 of de Lankester Puppy Kip Varken Rund 28-15 een zeer goede keuze, omdat de grondstoffen van deze variant specifiek zijn afgestemd op de behoeften van honden die nog in de groei zijn.

Voor alle andere honden adviseren wij een gewone onderhoudsbrok zoals bijvoorbeeld de Lankester Active Rund lecithine 25-13 of de Lankester Premium Active Kip 25-12 of de Lankester Super Premium maintenance 25-13.

Mijn hond drink zoveel water met een geperste brok!

Het kan voorkomen dat wanneer u bent overgestapt naar een geperste brok dat de hond veel meer water drinkt dan voor die tijd. Dit komt omdat er in de geperste brok geen vocht zit. Hierdoor heeft de hond juist veel water nodig om de nieren goed te kunnen laten werken. Er word geen extra zout toegevoegd aan de geperste brokken van Lankester. Van nature zit hier net iets minder dan 2 gram per kg in en dat is voldoende.

Is een krokante brok beter voor het gebit?

Er werd altijd beweerd dat een krokante brok beter was voor het gebit dan een geperste brok. Helaas een fabeltje. Beide brokken, zowel de krokante brok als ook de geperste brok, laten een residu achter op de tanden en dragen daarom niet echt bij aan het onderhoud van het gebit.

Het beste is om ervoor te zorgen dat de hond dagelijks ergens op kan knagen en kauwen om het gebit gezond en sterk te houden of om de hond zijn gebit een aantal keer per week te poetsen. 

Regelmatig een lap vuile pens behoord ook tot de mogelijkheden maar dat vinden veel baasjes niet echt plezierig.

Hoeveel voer ik mijn hond?

Op iedere productpagina en op de zak van de brokken vind u per variant een voedingsadvies. Let op! Dit is slechts een richtlijn. De beste manier van voeren is door uw hond goed in de gaten te houden en dus ‘op het oog’ te voeren.

Mocht u hulp nodig hebben, dan kunt u altijd aan een van onze adviseurs vragen hoeveel u uw hond het best kunt voeren.

Wat is op het oog?
kijk goed

Op het oog

Voeren op het oog, wat is dat eigenlijk precies? Dat betekend als eerste dat je altijd naar je hond moet kijken. Net als bij mensen is een hond gevoelig voor obesitas. Een aanslag op het gestel van de hond. Maar te mager is uiteindelijk ook niet goed.

Daarom aan de hand van de afbeelding een handvat om beter naar je hond te kunnen kijken.

  •  Uitgemergeld; de ribben en de wervels zijn goed zichtbaar. Er is voelbaar geen vetlaag op de borstkas van de hond en de hond heeft geen of nauwelijks spiermassa. Het gewicht van de hond is tot wel 20% onder het ideale gewicht van je hond.
  • Ondergewicht; De ribben en wervels zijn zichtbaar evenals de taille. Er is voelbaar geen vetlaag op de borstkas en de hond weegt tot wel 10% minder dan het ideale gewicht.
  • Ideale gewicht; de ribben en wervels zijn niet zichtbaar maar wel goed voelbaar. Net zoals een dunnen vetlaag op de borstkas van de hond. Ook heeft de hond een goed gevormde taille. Houden zo.
  • Overgewicht; de ribben en wervels zijn bijna niet te voelen e je ziet een vetlaag bij de staart aanzet. De taille is niet te zien. De hond weegt tot wel 10% boven zijn ideale gewicht.
  • Obesitas; De ribben en wervels zijn niet of zeer moeilijk voelbaar. Er is een duidelijke vetlaag zichtbaar op de borstkas, staart aanzet en de rug van de hond. De taille is niet zichtbaar. Dit betekend dat de hond tot wel 20% te zwaar weegt.

Net zoals wij zijn honden gek op eten en snoepen. Maar de gevolgen zijn gelijk aan die van ons. Beperking van het bewegingsstelsel, achteruitgang in de conditie, een verkorting van de levensduur en gevoelig voor allerlei bijwerkingen.

Website en Administratie

Moet ik een account aanmaken?

Om te kunnen bestellen in onze webshop hoeft u géén account aan te maken. U kunt gewoon bestellen als een zgn. ‘gast’.

Een account kan makkelijk zijn als u vaker bij ons besteld en uw historie wilt kunnen inzien. Ook het afrekenen gaat sneller omdat uw gegevens dan bij ons bekend zijn.

Kan ik ook achteraf betalen?

U kunt bij ons op verschillende manieren betalen. Ook achteraf middels klarna.

De bestelling wordt verzonden wanneer deze is voldaan of wanneer er een akkoord is voor het leveren met achteraf betalen. Deze betaalmethode worden voor ons verzorgt door MOLLIE, een betaal provider. Onze medewerkers hebben hier geen inhoudelijke informatie over wanneer bijvoorbeeld een betaling niet lukt of word geweigerd. 

Voor meer informatie over de betaalmethode klikt u hier.

Hoe bestel ik bij Lankester-Petfood.nl

In de webshop kun je op een eenvoudige wijze je bestelling plaatsen. 
Plaats het product in je winkelmandje door het gewenste aantal in te vullen en vervolgens op de rode bestelknop te drukken. Heb je alle producten? Ga dan naar je winkelmandje om je bestelling te controleren.

Vervolgens kan je inloggen met je Lankester Petfood-account of je bestelling plaatsen als ‘gast’. Kies vervolgens je betaalmethode en controleer alle gegevens nog eens. Klopt alles? Dan is het tijd om af te rekenen. Nadat de bestelling is geplaatst ontvang je van ons een e-mail met de bestelling.

Alleen bestellingen die zijn voldaan of waar een akkoord voor gegeven is door de betaalprovider worden verzonden. 

Ik heb geen orderbevestiging gekregen, wat moet ik doen?

Nadat u een bestelling geplaatst heeft, krijgt u per e-mail een orderbevestiging hiervan waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Kijk ook in uw spam box of de order daarin terecht gekomen is. 

Wanneer u geen orderbevestiging heeft ontvangen, controleer dan of uw bestelling te zien is in uw account gegeven, dit kan alleen als u een account heeft aangemaakt. Voor gast bestellingen gaat dit niet op.
Wanneer uw bestelling daar zichtbaar verwerkt is, dan is de bestelling geslaagd. Als uw bestelling daar niet te vinden is of er blijft bij staan dat hij in behandeling is, is de betaling waarschijnlijk niet geslaagd. U kunt dan opnieuw bestellen. 

Is het bedrag wel van uw rekening of creditcard afgeschreven? Dan kunt u het beste even contact opnemen met ons.

Leveren jullie ook aan kennels en andere grootverbruikers?

Voor kennels en grootverbruikers hebben wij uiteraard aangepaste prijzen.

Benieuwd of u in aanmerking hiervoor komt? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Dit kan via ons contactformulier of per telefoon: 085-3013087.

Verzenden en Retouren

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen onder de € 100,- berekenen wij een bijdrage in de verzendkosten van € 9,50. Vanaf € 100,- berekenen wij geen verzendkosten meer en krijgt u uw bestelling franco thuis gestuurd.

Bij bestellingen in Duitsland en België bereken wij € 18,50 verzendkosten. Vanaf € 150,- berekenen wij geen verzendkosten meer en krijgt u uw bestelling franco thuis gestuurd.

Wat zijn de levertijden?

Bij producten die op voorraad zijn is de levertijd ongeveer 2-3 werkdagen. Echter sommige producten kennen een langere levertijd. Als de producten niet op voorraad zijn, nemen wij binnen vijf werkdagen contact met u op.

Kan ik ook een product ook afhalen?

Neen, dit is niet mogelijk. Wij hebben geen winkel of showroom. Het is wel mogelijk om dit af te halen op één van de vele evenementen die wij bezoeken, de data hiervan worden op Facebook of de website vermeld. Mocht u er toch de voorkeur aan geven om het zelf af te halen vragen wij u vriendelijk om even contact met ons op te nemen zodat we kunnen kijken of er ophaalpunten bij u in de buurt zijn.

Kan ik een bestelling retourneren?

Jazeker dat kan. Als u na de aankoop om welke reden dan ook een product wilt terug sturen kan dat binnen 14 dagen na ontvangst van het product. We vragen u wel om dit vooraf even te melden bij voorkeur per mail waarin u aangeeft dat u het product wilt terug sturen.

In het geval van voer of snacks kunnen we dit alleen toestaan wanneer de verpakking ongeopend is.

Ook kunt u gebruik maken van het zgn. herroepingsformulier. Op de website kunt u hier meer over lezen op de pagina Retouren.

Na de ontvangst van de producten wordt gekeken of deze nog in de juiste staat verkeren. Indien dit niet het geval is zullen we contact met u opnemen. In het andere geval zullen we u binnen 14-dagen het volledige factuurbedrag retourneren.

In het geval van het terugsturen van een deel van de bestelling zullen de verzendkosten niet worden terugbetaald.

Het retourneren van goederen is voor eigen rekening. Zorgt u ervoor dat u ten alle tijde kunt aantonen dat u een pakket heeft verzonden. Dat schept een hoop duidelijkheid.

Hoe dien ik een klacht in?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt uw klacht mailen naar: info [@] lankester-petfood[.]nl. Tevens kunt u via onze contactpagina (contactformulier) een klacht indienen.

Meer informatie over het indienen van een klacht en de mogelijkheden daarvan leest u hier.